شاركنا فى تطوير ويكيبيديا العربية

Image and video hosting by TinyPic
شاركنا فى تطوير ويكيبيديا العربية

الكود دا علشان تضيف البانر عندك فى البلوج بتاعك

الكود من هنا

Oct 25, 2007

بلدنا اونطة


بقت حاجة تقرف دي والله اللى بيحصل فى الجامعات دا
كل يوم والتاني اعتقال كام طالب من جامعة ايه وطبعا اغلبهم اخوان
الكلام دا موجود فى اى حته هتلاقوه بس انا قريته فى موقع فى البلد
الخبر دا استفزنى بالذات
وفيهم اللى مقضاش العيد فى بيته وفيهم اللى اعتقل علشان الانخابات الاخيرة
وكمان اقتحم الامن جامعة عين شمس ودي طبعا مش اول مرة كرروها قبل كدا فى كذا جامعة
دي فعلا بقت حاجة تقفر هى دى مش بلدنا مش هنعرف بقي نضفها من الزبالة دي ولا أيه

قلبى مع كل طالب ربنا ابتلاه بالشرف دا
دايما هتكونا محل اعجاب منا لأنكوا بتدافعوا عن قضيتكوا ولأنكوا مش
بتتنازلوا عن حقكوا بسهولة

على فكرة انا مش اخوان بس الى بيحصل دا يضايق اى حد مهما كان انتماءه

ربنا مع كل المعتقلين على اختلاف اطيافهم

تشي

4 comments:

الأستاذ said...

آه
اللي بيحصل ده يخليك تفكر 100 مرة قبل م تفكر تبقى إخوان
ولا أنا كمان إخوان لكني مسلم ومصري وعربي وإنسان وكل ما تحمل تلك الكلمات من معاني
مع أطيب تمنياتي بالحياة الحرة للجميع
أنا مهما كنت بخاف هضرخ بعلو الصوت
أنا قلبي عايش حر والحر مش بيموت
تحياتي

Che The Hermit said...

الاستاذ مشرفنى هنا
ايه النور دا كله
والله انا مش اخوان بس مش علشان السبب اللى انت ذكرته انا مش اخوان علشان مبادئهم وتوجهاتهم كجماعة او كنظام او كحزب ( مهما كان المسمي يعني ) مش بتانسب توجهى الشخصي

وانا كمان معاك قلبي عايش حر وهيفضل طول عمره حر

تشي

Unknown said...

دي حكايه كل عام
انتخابات
الاخوان يقدمو
يوم الامنخابات اعتقالات و شطب و تزوير و مظاهرات

Che The Hermit said...

محمد باشا
فعلا بتتكرر كتير الحكاية دي ودى تانى سنة ليا فى الكلية ومش اول مرة بس الحكاية بقت رخمة اوى
هما معندهومش دم
طيب الامن وعارفين طيب العمداء ودكاترة الكليات اللى المفروض انهم محترمين بيعملوا فى الطلبة كدا ليه

اييييييييييه
دنيا

تشي