شاركنا فى تطوير ويكيبيديا العربية

Image and video hosting by TinyPic
شاركنا فى تطوير ويكيبيديا العربية

الكود دا علشان تضيف البانر عندك فى البلوج بتاعك

الكود من هنا

Sep 19, 2007

فى العشق والهوى

الفيلم دا اتفرجت عليه من زمان بس امبارح فكرت فيه تانى وحطيت نفسي مكان كل واحد من ابطال الفيلم وقلت اشوف ممكن اتصرف ازاى ................. طبعا الفيلم مليان علاقات داخلة فى بعضها ودنيا غريبه وحب وفرح واختلاف فراق وعياط ويمكن علشان كدا حبيت الفيلم المهم كل بطل بقي لو مكانه كنا هنعمل ايه .................؟؟
أحمد السقا لو انى مكانه فى اول مشكلة قابلته انا شايف انه غلطان والمفروض مكانش يسيب منى زكى بس هل بقي لو انا مكانه هعمل ايه اعتقد بالظبط زى اللى عمله رغم انه غلط بس لو اى حد اتحط مكانه اعتقد انه هايتصرف نفس التصرف بس هاختلف معاه فى انه اتجوز بشري لانه حاول ينسي منى فوافق بدون تردد على انه يتجوز بشري وبالنسبة لجوازه من منه شلبي اعتقد انى كنت هاتصرف نفس التصرف .
لو كنت مكان منى زكى بقي الموقف هيبقي اصعب مينفعش تتخلص من اختها وكمان مينفعش نسيبها وتمشي لانها مصدر الدخل الوحيد ليها وكمان ما ينفعش تصارح السقا هتقوله ايه يعني بس مش عارف هى كانت متخيله انه مش هيعرف ابدا مثلا بس هى كانت فعلا فى موقف صعب جدا ومافيهوش اى خيارات تختار منها كان كل شيء ليه مخرج واحد وواحد بس وهى لازم تختاره .
اللى كان غريب بقي بشري لأنى شايف انها مكانتش بتحب السقا بقدر ماكانت متبرمجه على حبه يعني هما ومن صغرهم كان بيتقال انهم بيحبوا بعض ولبعض يعني هى كبرت وعندها يقين انها بتحبه وهو بيحيها فالحب دا ما اتبناش بينهم لا الاهل هما اللى بنوه لكن السقا اتخلص منه لكن هى ما اتخلصتش وفضلت متخيله العلاقة الرائعة بينهم رغم انها مكانتش حقيقة رغم انها اخلصت فى حبيها بس كانت علاقة من طرف واحد .
طارق لطفي اعتقد انه اتصرف صح تمام .
منه شلبى برضه كان تصرفها صح معتقدش انها غلطت غير انها خبت من الاول على الناس جوازها من السقا لكن انا شايف انها كانت اجمل وانجح علاقة فى الفيلم .
بس كدا بس نفسي اتفرج بقي على تيمور وشفيقة علشان ملحقتوش فى السينما :)

2 comments:

Anonymous said...

موضوع جميل
الفيلم اسمه عن العشق والهوا

ما شاء الله
وعلى فكرة
اسمحلي اشكرك على تشريفك لمدونتي ومتشكر على كلامك الايجابي

Che The Hermit said...

شكرا مصطفي على كلامك الجميل وعلى فكرة انا عارف انه عن العشق والهوى بس حبيت اغير العنوان وبما انى حطيت نفسي جوا الفيلم بقيت جواه بقي خليته فى العشق والهوى
شكرا على تعليقك
وانا كمان بشكرك على تشريفك البلوج هنا معلش هو لسه صغير ومش قد المقام :) بس شوية شوية
ونفسي اعرف ليه انت عملت البلوج بتاعك برايفت !!!!!!!